Pomiń linki w menu

Jak pomagamy

Wszystkie nasze działania służą wspieraniu dzieci, które znajdują się w trudnej sytuacji rodzinnej - stwarzaniu im warunków do bezpiecznego, wszechstronnego rozwoju.

Jak możesz pomóc?

Możemy pomagać na wiele sposobów, w zależności od tego co mamy do zaoferowania i na co jesteśmy gotowi. Każdy ludzki gest może budować siłę i wiarę.

Projekty

Projekty

Akademia Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej

 

Dla kandydatów na szkolenia

W związku z realizacją projektu pod tytułem: Akademia wspierania rodziny i pieczy zastępczej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Towarzystwo Nasz Dom zaprasza na rozpoczynający się cykl dwudniowych szkoleń z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

Szkolenia organizowane w miesiącu październik 2019:

Organizator szkolenia:
Towarzystwo Nasz Dom w Warszawie. Al. Zjednoczenia 34 01-830 Warszawa
Miejsce szkolenia:
Hotel 4 Żywioły Falenty – Ośrodek  Konferencyjno – Szkoleniowy, Al. Hrabska 4, 05-090 Raszyn Falenty.

1.Psychopedagogika traumy – 2-3 października 2019

https://wspieranierodziny.wspkorczak.eu/component/chronoforms6/?chronoform=107-01

Szkolenie przybliży wszystkie zagadnienia  dotyczące traumy, podstawowych pojęć i definicji. Pomoże w  rozumienia traumy w przeszłości, zdobyciu praktycznej wiedzy oraz profesjonalnego przygotowania pomocnych w pracy z traumą w ramach interwencji, diagnozy i konsultacji.

  1. Znaczenie więzi w rozwoju dziecka, praca z podopiecznymi z zaburzoną więzią i zwiększoną podatnością na uzależnienia. Podstawy nauki o więzi. – 2-3 października 2019

https://wspieranierodziny.wspkorczak.eu/component/chronoforms6/?chronoform=107-02

Szkolenie przybliży: znaczenie więzi w  rozwoju dziecka, czynniki wpływające na wytworzenie więzi pozabezpiecznych, sposoby pracy z dzieckiem z zaburzoną więzią i  zaburzeniami regulacji emocji. Dodatkowo omówiony zostanie problem uzależniania się od wirtualnego świata u dzieci z zaburzeniami więzi.

  1. Psychopedagogika traumy – 8-9 października 2019

https://wspieranierodziny.wspkorczak.eu/component/chronoforms6/?chronoform=107-03

Szkolenie przybliży wszystkie zagadnienia  dotyczące traumy, podstawowych pojęć i definicji. Pomoże w  rozumienia traumy w przeszłości, zdobyciu praktycznej wiedzy oraz profesjonalnego przygotowania pomocnych w pracy z traumą w ramach interwencji, diagnozy i konsultacji.

 

 Lista wszystkich szkoleń organizowanych w ramach Projektu „Akademia wspierania rodziny i pieczy zastępczej” znajduje się w dokumentach do pobrania oraz na stronie www.wspieranierodziny.wspkorczak.eu

Zgłoszenie na szkolenie:

Zgłaszamy się w dwóch krokach:

  1. Dokonujemy rejestracji elektronicznej na stronie: https://wspieranierodziny.wspkorczak.eu/zapisy-na-szkolenia-v
  2. Pobieramy, wypełniamy i wysyłamy papierowy formularz zgłoszeniowy skanem na adres:  akademia.rodziny@wspkorczak.eu

Uwaga! Jedna osoba może być uczestnikiem jednego szkolenia.
Liczba miejsc ograniczona! Decyduje kolejność zgłoszeń!

Organizator szkolenia zapewnia uczestnikom:

1. Profesjonalną kadrę szkoleniową.
2. Materiały piśmiennicze i dydaktyczne.
3. Certyfikat ukończenia szkolenia.
4. Całodzienne wyżywienie i przerwy kawowe.
5. Nocleg w pokojach dwuosobowych w uzasadnionych przypadkach.
6. Zwrot kosztów przejazdu.
7. Wsparcie Konsultanta Merytorycznego po zakończeniu szkolenia przez cały okres trwania Projektu tj. do końca roku 2019.

Miejscem realizacji szkolenia jest Ośrodek Konferencyjno-Szkoleniowy 4 Żywioły Falenty, Al. Hrabska 4, 06-090 Raszyn.

Udział we szkoleniach organizowanych w ramach Projektu Akademia wspierania rodziny i pieczy zastępczej jest bezpłatny.

Osoba do kontaktu:
Elżbieta Prządka: e-mail: szkolenia@towarzystwonaszdom.pl

Dokumenty do pobrania

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie 2018
Załączniki do Regulaminu 2018

Zapraszamy do udziału w kolejnych szkoleniach!

Dla uczestników szkoleń

Konsultant Merytoryczny

Dodatkowo dla osób uczestniczących w naszych szkoleniach przygotowaliśmy wsparcie w postaci Konsultanta Merytorycznego. Pani Magdalena Molska-Książek, będzie wsparciem dla uczestników przez cały okres trwania projektu tj. do końca roku 2019.

Dyżury konsultanta – Pani Magdaleny Molskiej-Książek:

  • telefonicznie w poniedziałki i środy w godz. 9:00-15:00 (508-097-012)
  • mailowo w poniedziałki i środy w godzinach 9:00-15:00 (m.molska@naszdom.org.pl)
  • osobiście we wtorki w godzinach 9.00-15.00 (Al. Zjednoczenia 34, 01-830 Warszawa)

Informacje o projekcie

Szanowni Państwo,

Dnia 1 lipca 2017 roku ruszył projekt pt. AKADEMIA WSPIERANIA RODZINY I PIECZY ZASTĘPCZEJ, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Projekt trwa do 31 grudnia 2019 roku.

Uczestnikami projektu mogą być przedstawiciele jednostek systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej, w tym również podmiotów, którym zlecono realizację zadań z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny. Działania projektu dotyczą osób zatrudnionych na terenie makroregionu centralnego obejmującego województwa łódzkie, mazowieckie, kujawsko-pomorskie.

Już od września ruszyła rekrutacja na pierwsze szkolenia.

O projekcie

Projekt polega na podniesieniu kompetencji przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego i kadr systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej oraz przedstawicieli służb zaangażowanych w realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Realizacja projektu przyczyni się do świadczenia profesjonalnej, trafnej i skutecznej pracy w obszarze wsparcia rodziny i pieczy zastępczej.

W projekcie będzie uczestniczyło 2708 osób zatrudnionych na terenie województwa: łódzkiego, mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego. Projekt jest realizowany w partnerstwie przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną im. Janusza Korczaka w Warszawie (Lider), Grupę Olsztyńska Szkoła Biznesu s.c. Bożena Ziomek, Adam Ziomek z Olsztyna oraz Towarzystwo Nasz Dom z Warszawy. W projekcie zostanie zapewnione dodatkowe wsparcie uczestników szkoleń, zgodne z obowiązującymi przepisami i wytycznymi.

Celem projektu jest:

podniesienie kompetencji przedstawicieli jednostek systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej, w tym również podmiotów, którym zlecono realizację zadań z zakresu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz służb zaangażowanych w realizację zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej funkcjonujących na wszystkich szczeblach samorządu terytorialnego, jak również pracowników instytucji uczestniczących zarówno w działaniach skierowanych bezpośrednio na wsparcie rodziny i pieczy zastępczej, jak i bezpośrednio pracujących z i na rzecz rodzin biologicznych, poprzez przeprowadzenie szkoleń adekwatnych do odpowiedniej grupy osób zaangażowanych w realizację zadań wynikających z ustawy, co w końcowym rezultacie przyczyni się do lepszego, bardziej skutecznego wsparcia dziecka i rodziny przez wszystkie instytucje do tego zobowiązane.

Ustawa, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., wprowadziła szereg nowych rozwiązań zmierzających do intensyfikacji działań na rzecz dziecka i rodziny, a także doskonalenia systemu pieczy zastępczej.Prowadzenie działań szkoleniowych dla wskazanej grupy docelowej przyczynia się nie tylko do bezpośredniego podwyższania kompetencji, ale również do budowania świadomości znaczącej roli systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej w kontekście procesu deinstytucjonalizacji. Cel projektu, jakim jest podwyższenie kompetencji kadr wpływa na osiągniecie celu szczegółowego POWER i jest spójny ze strategicznymi dokumentami krajowymi i europejskimi.

Odbiorcy

Grupą docelową w projekcie są przedstawiciele jednostek systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej, w tym również podmiotów, którym zlecono realizację zadań z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz służb zaangażowanych w realizację zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej funkcjonujących na wszystkich szczeblach samorządu terytorialnego, jak również pracowników instytucji uczestniczących zarówno w działaniach skierowanych bezpośrednio na wsparcie rodziny i pieczy zastępczej, jak i bezpośrednio pracujących z i na rzecz rodzin biologicznych.

Z poziomu zadań gminnych są to asystenci rodziny, pracownicy placówek wsparcia dziennego w tym: kierownicy placówek wsparcia dziennego, wychowawcy, psychologowie, pedagodzy, osoby prowadzące terapię, opiekunowie dziecięcy, rodziny wspierające oraz inne osoby prowadzące prace z rodziną lub zajmujące i opieką i pomocą w opiece i wychowaniu dziecka.

Z poziomu powiatów są to koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy pcpr-ów zaangażowani w realizację zadań związanych z organizacją pieczy zastępczej, pracownicy placówek opiekuńczo – wychowawczych w tym: dyrektorzy placówek opiekuńczo wychowawczych (lub centrum), również placówek typu rodzinnego, pedagog, psycholog, osoba prowadzącą terapię, opiekun dziecięcy, pracownik socjalny w placówce, rodziny zastępcze oraz prowadzący rodzinne domy dziecka.

Z poziomu woj. (marszałek) są to pracownicy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych oraz ośrodków adopcyjnych, natomiast z poziomu wojewody – pracownicy wojewody realizujący zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

Jak wynika z opisu wsparcie w projekcie zostanie skierowane głównie do kadr systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej współpracujących bezpośrednio z dzieckiem i rodziną w środ. lokalnym, ale obejmie również uzupełniająco inne grupy osób uczestniczące w obszarze wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej. Są to przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości (sędziowie, kuratorzy,) i/lub; przedstawiciele oświaty (m.in. pedagodzy i psychologowie szkolni, wychowawcy) i/lub; przedstawiciele systemu zdrowia (lekarze, pielęgniarki) i/lub; inne służby pracujące z dziećmi i rodzinami biologicznymi, osobami sprawującymi pieczę zastępczą i rodzinami adopcyjnymi (nie więcej niż 30 % uczestników projektu). Osoby te uczestniczą zarówno w wielu działaniach skier. bezpośrednio na wsparcie rodziny i pieczę zastępczą, będąc członkami różnych zespołów zdaniowych, tj. zespołów interdyscyplinarnych, zespołów oceniających zasadność pobytu dziecka w pieczy zastępczej, zespołów oceniających osoby sprawujące pieczę zastępczą. Ponadto osoby te prowadzą pracę z rodzinami biologicznymi, jak również dostarczają na potrzeby systemu opinie psychologiczne i lekarskie, czy wręcz decydują o potrzebie rozdzielenia dziecka z jego rodziną biologiczną.

W związku ze znaczną liczbą osób zatrudnionych w systemie, jak i również z uwagi na różnorodny charakter ich pracy program szkoleń będzie dostosowany do praktycznie wykonywanych zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników na różnych poziomach samorządu. Z uwagi na zróżnicowaną grupę docelową trudno jednoznacznie ocenić bariery równościowe. Z różnych badań wynika, że w zawodach tzw. społecznych pracuje więcej kobiet. Wn. i Partn. zapewniają, że wszyscy uczestnicy szkoleń otrzymają wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu, niezależnie od stereotypów płci, ale z uwzględnieniem zdiagnozowanych potrzeb. Szkolenia będą organizowane w budynkach dostępnych architektonicznie dla osób z niepełnosprawnością, a w razie potrzeby zostaną wprowadzone mechanizmy racjonalnych usprawnień. Wsparciem świadczonym w ramach makroregionu zostaną objęte jedynie osoby zatrudnione w jednostkach organizacyjnych oraz innych instytucjach realizujących działania na rzecz makroregionu.

Informacje-o-programie

Tematyka szkoleń realizowanych przez Towarzystwo Nasz Dom w ramach projektu:

I. Szkolenia dla kadry zarządzającej – propozycje szkoleń dla dyrektorów i kierowników jednostek.

  1. Zarządzanie zespołem
  2. Zarządzanie przez cele. Zarządzanie zmianą
  3. Zarządzanie konfliktem w zespole
  4. Zarządzanie motywacją pracownika

II. Szkolenia kompetencji osób bezpośrednio pracujących z dziećmi i rodzinami – propozycje

  1. Podstawy nauki o więzi
  2. Podejście doceniające w pracy z rodziną zastępczą
  3. Przygotowanie do usamodzielnienia
  4. Praca zespołowa na rzecz dziecka i rodziny
  5. Narzędzia pracy koordynatora
  6. Psychopedagogika traumy
  7. Systemowe teorie rodziny i ich praktyczne aspekty
  8. Analiza (diagnoza) sytuacji rodzinnej
  9. Metodyka pracy z dzieckiem i rodziną
  10. Praca z rodziną z problemem uzależnienia
  11. Asystent rodziny – metodyka, uprawnienia i dokumentowanie pracy z rodziną
  12. Współpraca interdyscyplinarna – asystenta z rodzinami i służbami wspierającymi
  13. Asystent rodziny – budowanie kompetencji i umiejętności praktycznych
  14. Doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych, umiejętności radzenia sobie w procesie wychowawczym
  15. Tworzenie planu pomocy dziecku jako skuteczne narzędzie pracy.
  16. Plan pracy z rodziną jako skuteczne narzędzie pomocy
  17. Standaryzacja w placówkach opiekuńczo – wychowawczych jak to robić?
  18. Wychowawca – Mentor – jak budować autorytet?
  19. Diagnoza rodziny jako skuteczne narzędzie w procesie pomocy rodzinie
  20. Superwizja pracy jako wsparcie działań osób pracujących z dziećmi i rodzinami
  21. Współpraca na rzecz dziecka i rodziny
  22. Przygotowanie dziecka do adopcji

III. Szkolenia dla służb współpracujących i tworzących system wspierania rodziny i pieczy zastępczej oraz adopcyjnej

  1. Podstawy nauki o więzi
  2. Procedury związane z odbieraniem dziecka z rodzin

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z BIEŻĄCĄ OFERTĄ SZKOLENIOWĄ!